(M)értékkel (v)étkezz!


Kakaóscsiga reggelire és tízóraira ebédre pizza, plusz egy kis desszert, uzsonnára egy tábla csoki, kiadós vacsora a fárasztó nap után és esti nassolásként egy kis keksz. El is érkeztünk ahhoz a ponthoz, ami a legtöbb gondot szokta okozni az életmódváltás kapcsán. Sokan küzdenek túlsúllyal, ennek ellenére a legtöbben képtelenek átalakítani táplálkozási szokásaikat. Nehéz is, ha a hűtőben hegyekben áll a sok finomság, ami finom ugyan, de nem egészséges. Változtasson időben, és higgye el, hogy jobban fogja érezni magát!

Tudományos eredményekre épülő, az egészséges felnőtt lakosság általános tájékoztatását szolgáló étkezési ajánlásokat a világ sok országában hoztak nyilvánosságra. Ezen üzenetek mindennapi elsajátítását segíti a táplálkozás képi megjelenítése, például az Egyesült Államokban kidolgozott táplálékpiramis, vagy az angol-forma, a különböző élelmiszercsoportok fogyasztásának arányát szimbolizáló tányér képe.

 dietetikus

Forrás: http://www.nhs.uk/Livewell/Goodfood/Pages/eatwell-plate.aspx

Ezen ábrázoláson jól látszik, hogy mindennapi fogyasztásra a két legnagyobb mennyiségben ajánlott élelmiszercsoport a gabona alapú, teljes kiőrlésű élelmiszerek, valamint a zöldségek és gyümölcsök, kisebb arányban javasoltak a tej és tejtermékek, a sovány húsok és halak, valamint a hüvelyesek és az olajos magvak, míg legkisebb mennyiséget kell, hogy képviseljenek étkezésünkben a nagy zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek.

De vajon hogyan valósítható meg a rohanó mindennapok forgatagában az egészséges táplálkozás? A mindennapi étkezéshez, ételkészítéshez és vásárláshoz szeretnék praktikus javaslatokat adni Önnek 7 hónapon keresztül 14 rövid kis cikkben.

Ha Ön úgy dönt, hogy velem tart és belevág az életmódváltásba azért, hogy megélhesse élete fontos pillanatait, akkor itt az idő!

Íme, néhány étkezési jó tanács, amit érdemes megfontolnia

  1.  Az elfogyasztott gabonafélék legalább fele teljes kiőrlésű legyen!
  2. Minden étkezés alkalmával fogyasszon zöldséget és/vagy gyümölcsöt!
  3. Tej, tejtermék fogyasztása naponta ajánlott!
  4. A sovány húsok, húskészítmények, halak, a tojás, a hüvelyesek és az olajos magvak fontos alkotóelemei az étrendnek, fehérje- (hús, hal, tojás), élelmi rost- (hüvelyesek) vagy éppen értékes zsírsav-forrásként (halak, olajos magvak).
  5. Az édességek, desszertek fogyasztása csak mértékkel javasolt!
  6. Legyen szívügye a só fogyasztás mérséklése!
  7. A szomjúság legjobban ivóvízzel oltható! A napi kb. két liternyi folyadékigényt főként vízzel, ásványvízzel, rostos gyümölcs- és zöldséglével, natúr gyümölcsteával érdemes fedezni.



vissza a Szakértői tanácsok oldalra
Hírlevél feliratkozás